ВНТУ виконав міжнародний проект академічної мобільності за підтримки Вишеградського фонду

img

Вінницький національний технічний університет організував та провів міжнародний проект академічної мобільності у вигляді наукової школи під назвою «TechEcoSphere: Sustainable Mechatronic Design Principles for Future Engineers» (ТехЕкоСфера: Принципи сталого мехатронного проектування для майбутніх інженерів), який став переможцем конкурсу грантів International Visegrsd Fund’s V4 Generation Mobility Mini-Grant Вишеградського фонду, та проходив на базі Західночеського університету у місті Пльзень (Чехія) в період з 05 до 10 жовтня 2025 року. Проект об’єднав зусилля трьох провідних технічних університетів: Вінницького національного технічного університету (Україна), Західночеського університету (Чехія) та Люблінського технічного університету (Польща). Така кооперація дозволила студентам і науковцям обмінюватися досвідом, знаннями та інноваційними ідеями в сфері сталого мехатронного проектування, що є актальною темою, особливо в контексті розвитку технологій, спрямованих на мінімізацію енергоспоживання та екологічно збалансований розвиток.

ВНТУ був представлений командою у складі: Олександр Петров – проректор з науково-педагогічної роботи та організації освітнього процесу (керівник проекту), Сергій Сухоруков декан факультету машинобудування та транспорту (заступник керівника проекту), студенти ФМТ – Владислав Гливий (група 1ПМ-23б), Владислав Побережець (група 2ПМ-22б), Ярослав Пастух (група 2ПМ-22б), Денис Троханов (група 2ПМ-24б), Олександр Троханов (група 2ПМ-24б), а також студенти ФЕЕЕМ – Вікторія Ластівка (група ЕСМ-25м) та Оксана Повстянко (група 1ЕСМ-22б). Виконання проекту було б неможливим без підтримки іноземних колег – Мілана Бєліка (Західночеський університет) та Анджея Коцюбинського (Люблінський технічний університет). Важливу підтримку у плануванні та реалізації проекту забезпечила Олена Рубаненко – професор кафедри ЕСС (ВНТУ).

Програма заходів проекту передбачала комплексний підхід до розвитку професійних компетентностей молодих інженерів. На перший день припало приїзд учасників та розміщення, що дозволило налагодити особисті контакти та стосунки серед майбутніх колег-інженерів.

Другий день розпочався з презентацій університетів-партнерів та ознайомлення з дослідницькими напрямами Факультету електротехніки Західночеського університету. Учасникам було запропоновано екскурсії до лабораторій високої напруги та електромагнітної сумісності, де вони мали можливість ознайомитися з сучасним обладнанням та методами дослідження.

4
5
6

Відбулися зустрічі з представниками Факультету машинобудування та Факультету електротехніки Західночеського університету, що дозволило обговорити напрямки подальшої співпраці та спільного виконання міжнародних проектів.

7
8

Третій та четвертий дні були присвячені інтенсивному навчанню. Лекції на тему «Проектування мехатронних систем для мінімізації енергоспоживання в регіоні Вишеградської групи» торкалися актуальних проблем сталого розвитку. Екскурсії до Науково-інноваційного центру електротехніки (RICE) та Регіонального технологічного інституту (RTI) дали практичні знання про впровадження передових технологій у промислості.

4
4
11

Цікавим додатком програми були екскурсії до чеських закладів, зокрема до Лабораторії відновлюваних енергій, Парку відновлюваних джерел енергії та історичного броварні Pilsner Urquell, які показали практичне застосування принципів сталого розвитку в реальних умовах.

12
13

П’ятий день був присвячений рефлексії та закріпленню знань. Учасники пройшли інтенсивні семінари, проведені Люблінським технічним університетом та Університетом Західної Богемії, які позволили глибше зрозуміти особливості мехатронного проектування в різних країнах.

14
15

Проект TechEcoSphere продемонстрував високі позиції ВНТУ у глобальному науково-освітньому русі, спрямованому на розробку технологій майбутнього. Участь у такому проекті не лише підвищила репутацію університету на міжнародній арені та інтеграцію в європейський науково-освітній простір, але й збагатила освітній процес інноваційними методами та підходами, які передаються студентам та сприяють підготовці справжніх інженерів-інноваторів XXI століття.